چگونه یک لپ تاپ خوب انتخاب کنم؟

چگونه یک لپ تاپ خوب انتخاب کنم؟
زمان مطالعه مطلب 8 دقیقه

چگونه یک لپ تاپ خوب انتخاب کنم؟

حتما در هنگام خرید لپ تاپ از خودتان پرسیدید چگونه یک لپ تاپ خوب انتخاب کنم؟ چه کسی بهترین لپ تاپ ها را تولید می کند؟ Asus ، Acer ، Lenovo ، HP ، Dell MSI ، Apple؟ یک لپ تاپ خوب مخصوص بازی، ارزان ، همه کاره یا قدرتمند انتخاب کنید؟ آیا باید جدیدترین مدل های لپ تاپ را خریداری کنید؟ بهترین مکان برای خرید و تعمیرات لپ تاپ کجاست ؟ به صورت آنلاین یا در فروشگاه؟ چگونه می توان از درجه عملکرد پردازنده و کارت گرافیک یک لپ تاپ مطلع شد؟ 

سوالات زیادی وجود دارد و اگرچه اخیراً انتخاب لپ تاپ بسیار کمتر شده است. اما شما هنوز هم می توانید به راحتی در آن گم شوید. در این مقاله می توانید نحوه خرید لپ تاپی را یاد بگیرید که از نظر قیمت ، کیفیت و ویژگی ها بهینه باشد . 

 

 

خرید لپ تاپ خوب
خرید لپ تاپ خوب

 

انتخاب سازنده لپ تاپ

برای دانستن اینکه چگونه یک لپ تاپ خوب انتخاب کنم در ادامه با ما همراه باشید . نظرات بسیاری در این مورد وجود دارد . بهتر است یک تولید کننده با سابقه با فروش بالا در سطح جهان انتخاب شود . تولید لپ تاپ یکی از اصلی ترین انواع تجارت  Asus ، HP ، Dell ، Acer ، Lenovo  و MSI است .

لپ تاپ های اپل

از این جهت برجسته اند که دستگاه های بسیار با کیفیت و قابل اعتمادی هستند . اما از سیستم عامل خود استفاده می کنند و سهم مارک بالایی در قیمت محصولات خود دارند (“هزینه هوا را بپردازید”).

خرید لپ تاپ های کاملاً چینی ، حتی از تولیدکنندگان مشهور ، توصیه نمی شود . زیرا با مشخصات مشابه ، قیمت آنها در سطح تولید کنندگان کلاسیک است . اما در عین حال ، اغلب برخی از ویژگی های ویندوز ، درایورها و تعمیر؛ همچنین ، در حال حاضر ، اساساً هیچ آماری از قابلیت اطمینان آنها وجود ندارد ، زیرا آنها بیش از ۲-۳ سال در فروش بوده اند.

لپ تاپ های Dell

با بررسی در فروشگاه ها ، مقالات در اینترنت (به عنوان مثال laptopmag.com ) و مشاهدات شخصی ،  لپ تاپ های خوب با ارزش را  Asus ، HP و Dell دارند.ایسر و لنوو حداکثر عملکرد را برای قیمت خود ارائه می دهند ، اما کیفیت و قابلیت اطمینان آنها معمولاً کمی پایین است.

لپ تاپ های MSI

MSI تقریباً فقط لپ تاپ های مخصوص بازی تولید می کند که کیفیت آنها متوسط ​​است. باید در نظر داشت که تمام تولیدکنندگان مدلهای ناموفق و نامطلوب محصولاتشان طول عمر کوتاه دارند ، اغلب اینها لپ تاپهای بازی قدرتمند با سیستم خنک کننده ضعیف یا غبارآلود هستند .

در زیر آماری از سطح اطمینان لپ تاپ ها بر اساس آخرین تحقیق وجود دارد. داده‌ها مربوط به سال ۲۰۲۱ است، اما داده‌های قابل اعتماد نسبتاً اخیر را نمی‌توان یافت. تولیدکنندگان از معتبرترین تا غیر قابل اعتمادترین رتبه بندی می شوند:

ایسوس – ۱۵٫۶٪

توشیبا – ۱۵٫۷٪

سونی – ۱۶٫۸٪

سیب – ۱۷٫۴٪

دل – ۱۸٫۳٪

Lenovo – 21.5٪

ایسر – ۲۳٫۳٪

دروازه – ۲۳٫۵٪

HP – 25.6٪

اعداد خرابی یک امر نسبی است و محاسبه دقیق آنها دشوار است . زیرا باید حجم فروش ، علل خرابی (نقص کارخانه یا اقدامات کاربر) در نظر گرفته شود . 

لپ تاپ های بازی

لپ تاپ های بازی گران قیمت به دلیل تعمیرات اساسی ، بسیار بیشتر و سریعتر از لپ تاپ های ارزان قیمت بی صدا و خنک در مراکز خدمات قرار می گیرند . دلیل این سو تفاهم گرم شدن بیش از حد چیپ ست یا کارت گرافیک در لپ تاپ های قدرتمند مخصوص بازی به دلیل سیستم خنک کننده بی کیفیت یا گرماگیر مسدود شده توسط گرد و غبار است.

 

انتخاب لپ تاپ خوب
انتخاب لپ تاپ خوب

 

انتخاب نوع لپ تاپ خوب

برای انتخاب لپ تاپی که مناسب شما باشد ، باید تصمیم بگیرید که برای چه اهدافی قصد استفاده از آن را دارید. اینترنت ، برنامه های اداری ، بازی های سنگین و غیره.اصل “هر چقدر گران تر ، بهتر” بهترین دستیار در انتخاب لپ تاپ نیست . زیرا قیمت به عوامل زیادی بستگی دارد: تولید کننده ، پردازنده و کارت ویدیو ، عملکرد ، مواد مورد استفاده و حتی رنگ. بنابراین، یک لپ‌تاپ ارزان قیمت اما با کیفیت می‌تواند برای سال‌ها به یک دوست و دستیار قابل اعتماد تبدیل شود و بهترین لپ‌تاپ برای بازی‌های قدرتمندی که به توصیه مدیران خریداری می‌شود، به راحتی می‌تواند به مشتری ثابت مراکز خدمات تبدیل شود.

بررسی قیمت لپ تاپ خوب

در حقیقت ، هرچه قیمت لپ تاپ بیشتر باشد ، هرچه قدرتمندتر باشد ، از مواد و اجزای بهتری ساخته می شود . “بهتر بازی می کند” . اما این به هیچ وجه به معنای قابل اعتمادتر بودن آن نیست . بلکه برعکس آن معمولاً دمای بالای داخل یک لپ تاپ قدرتمند اولین دلیل خرابی زود هنگام و تعمیرات گران قیمت است.

برای درک آنچه از لپ تاپ جدید انتظار دارید ، باید بفهمید که آنها به کدام گروه ها تقسیم می شوند . مرز بین این گروه ها مشروط است ، اما به شما اجازه می دهد دقیق تر آنچه را می خواهید تعیین کنید.

  • نت بوک ها دستگاه های کوچک و کامپکت هستند که بسیار راحت هستند . اما به دلیل قیمت مشابه با لپ تاپ های معمولی و اولترابوک های جمع و جور ارزان قیمت و همچنین رقابت تبلت ها ، هنوز محبوبیت کمی دارند.

آنها دارای اندازه صفحه نمایش کوچک (۹-۱۲٫۵ اینچ) ، قدرت پردازنده کم ، طیف کاملی از عملکردهای چندرسانه ای و اغلب  افزایش عمر باتری هستند. به دلیل وزن کم ، در صورت سقوط سرسخت تر هستند . اما به دلایل داخلی بیشتر از لپ تاپ هایی که قیمت آنها به متوسط ​​است ، از کار می افتند.

 

خرید لپ تاپ قابل اعتماد
خرید لپ تاپ قابل اعتماد

ما در اینجا به بررسی ۶ مدل از بهرترین مک بوک های(لپ تاپ های خوب ) بازار می پردازیم

لپ تاپ اپل مک بوک پرو ۲۰۲۱

این مک بوک با چیپست M1 Pro کار میکنن. دارای صفحه نمایش ۱۴ اینچی پرو بوده و سرعت پردازش آن ۳٫۷ است. همچنین با این دستگاه میتوانید فایل های گرافیکی را تا ۱۳ برابر سریع تر پردازش کنید.

 این مک بوک در دو مدل ۱۴ و ۱۶ تولید می شود و فن آن ۵۰ درصد بهتر از مدل های قدیمی کار می کند. سرعت خواندن اطلاعات ۷٫۴ گیگابایت بر ثانیه است و کار شما در کسری از ثانیه انجام می شود.  

لپ تاپ اپل  MacBookAir M1 2021

 

یکی از باریک ترین و سبک ترین مدل های مک بوک MacBook Air M1 2021 می باشد.این سیستم با چیپست M1 کار می کند که قدرت بالایی دارد. پردازش این تراشه هشت هسته ای ۳٫۵ بوده و از پس کارهای سنگین هم برمیادش. دارای حافظه عالی و صفحه نمایش ۱۳ اینچی رتینا با وضوح ۱۶۰۰ در ۲۵۰۰ پیکسل است. 

لپ تاپ اپل  MacBook Pro 2020   

در این مدل از مک بوک هم از تراشه M1 استفاده شده است که قدرت پردازش مرکزی ۲٫۸ داشته. حافظه آن SSD است و با سرعت خواندن ۳٫۳ اطلاعات را آپلود می کند.

این صفحه نمایش رتینا و تصاویر را به خوبی با روشنایی ۵۰۰ نیت نمایش می دهد. همچنین دارای Face ID و استفاده از موتورهای عصبی است.  و همچنین دارای میکروفون داخلی برای برقراری ارتباط.

لپ تاپ اپل  MacBook Pro 2019 

 لپ تاپ مک بوک پرو ۲۰۱۹ با استفاده از پردازنده شش هسته ای Core i7 با فرکانس ۲٫۶ گیگاهرتز کار میکنه. این مدل در دو ظرفیت ۵۱۲ و ۱ ترابایتی در بازار موجود است. 

این سیستم با صفحه نمایش ۱۶ اینچی IPS ارائه شده است. رزولوشن آن ۱۹۲۰ در ۳۰۷۲ پیکسل است که تصاویر را به خوبی نمایش می دهد. همچنین دارای باتری ۱۱ ساعته است. 

لپ تاپ اپل  MacBook air 2017 

این مدل مک بوک دارای صفحه نمایشی است که رزولوشن آن ۱۴۴۰ در ۹۰۰ پیکسل است. پردازنده به کار رفته در آن Core i5 با فرکانس ۱٫۸ گیگاهرتز است..

این سیستم دارای دو مدل با حافظه های ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی می باشد. لازم به ذکر است که قابلیت پردازش فایل های سنگین را دارد. باتری آن تا ۱۲ ساعت بدون مشکل کار می کند و دارای جک ۳٫۵ میلی متری برای اتصال هدفون است.

  لپ تاپ اپل  MacBook Pro 2016

یکی از مدل های خوبی که اپل دارد، مک بوک پرو ۲۰۱۶ است. صفحه نمایش استفاده شده در این مدل از نوع IPS با رزولوشن ۱۶۰۰ در ۲۵۶۰ پیکسل است. پردازنده به کار رفته در آن، Core i5 است که توانایی پردازش فایل های زیادی را دارد.

انواع لپ تاپ بر حسب قیمت

قیمت: ۴۰۰-۷۰۰ دلار

خریداران: اغلب اوقات – دختران و زنان ، کمتر اوقات – دانش آموزان و مشاغل سیار ، که جمع و جور بودن و وزن سبک برای آنها بسیار مهم است ، حتی در هزینه های بهره وری. عملکرد نت بوک ها معمولاً بسیار متوسط ​​است ، زیرا ضعیف ترین پردازنده ها اغلب استفاده می شوند. نت بوک های قدرتمند به ندرت تولید می شوند زیرا بسیار داغ می شوند.

تولیدکننده سطح پایین یا کم شناخته شده. اینها معمولاً ارزان ترین لپ تاپ هایی هستند که تولیدکنندگان برای کاهش هزینه ها در همه موارد صرفه جویی می کنند. این در شرایطی است که اصل “ما آنقدر ثروتمند نیستیم که چیزهای ارزان بخریم” دقیقاً شرایط را توصیف می کند . زیرا پس انداز ۱۵-۲۰٪ ارزش مشکلات و ویژگی های عملیاتی را ندارد که تقریباً در کار ایجاد می شود. عملکرد این دستگاه ها معمولاً بسیار پایین است و کیفیت صفحه ، اجزا و پلاستیک آن ضعیف است. حتی تولیدکنندگان جدی نیز بعضی اوقات مدل های مشابهی دارند ، اگرچه اکنون (نیمه اول ۲۰۲۱) حتی ارزان ترین لپ تاپ ها با پردازنده های سطح پایین نیز می توانند کم و بیش به طور معمول از عهده کارهای عادی برآیند.

قیمت: ۲۵۰-۶۰۰ دلار

خریداران: افرادی با بودجه بسیار محدود یا کسانی که آزمایش های پرخطر را دوست دارند.

عظیم ترین بخش لپ تاپ های مدرن. اغلب آنها تقریباً ساکت هستند . اما در عین حال عملکرد کافی هم برای کارهای معمولی و کار راحت در اینترنت و هم برای اجرای تقریباً همه بازی های ساده را دارند . بنابراین برای کار ، مطالعه  همچنین سرگرمی نیز بسیار مناسب  هستند . یکی از ویژگی های لپ تاپ های ارزان قیمت (اداری) ، نداشتن کارت گرافیک مجزا است . بنابراین قطعاً با تنظیمات با کیفیت متوسط ​​و بالا نمی توانند با بازی های قدرتمند کنار بیایند ، اما به دلایل داخلی به ندرت از کار می افتند. 

قیمت: ۴۰۰-۷۰۰ دلار

خریداران: کارمندان ادارات ، دانش آموزان مدارس ، دانشجویان و سایر اقشار جامعه که علاقه زیادی به بازی ندارند و مهمتر از همه ، به قابلیت اطمینان اهمیت می دهند.این لپ تاپ ها عملکرد بالاتری نسبت به لپ تاپ های ارزان قیمت دارند . آنها کاملاً با اینترنت ، دفتر و برنامه های تخصصی کنار می آیند و همچنین به شما امکان می دهند بسیاری از بازی های مدرن را با تنظیمات با کیفیت کم یا متوسط ​​انجام دهید. در روند کار ، آنها اغلب به طور محسوسی گرم می شوند و سر و صدا می کنند.

قیمت: ۶۰۰-۱۰۰۰ دلار

خریداران : همه کسانی که به عملکرد خوب در برنامه ها و بعضی اوقات بازی کردن نیاز دارند، اما آماده نیستند برای فرصت های بازی غیر ضروری هزینه اضافی بپردازند.

لپ تاپ گیمینگ قدرتمندترین نوع لپ تاپ ها هستند . آنها بهترین عملکرد را از هر دو پردازنده و کارت گرافیک دارند . این لپ تاپ به شما امکان می دهد بازی های مدرن را با تنظیمات با کیفیت متوسط ​​و حداکثر انجام دهید . همچنین در برنامه های پرمصرف کار کنید. اما برای سر و صدا و گرمای لپ تاپ خود آماده باشید. به همین دلیل پد خنک کننده تقریبا یکی از لوازم جانبی ضروری است.

شایان ذکر است که حتی لپ تاپ های بازی بسیار قدرتمند نیز ضعیف تر از رایانه های بازی هم رده هستند . با قیمتی مشابه تقریباً ۱٫۵ برابر پردازنده و کارت گرافیک قدرتمندتر و همچنین مانیتور بزرگ با کیفیت عالی ، آکوستیک عالی دارند. و حداقل مشکلات گرمازدگی.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *